Ce crede lumea ca invat la facultate

Nu stiu cum e la voi, dar pe mine ma apuca o durere de cap cronica atunci cand trebuie sa le spun unora la ce facultate sunt. Unora, adica celor ce intra in categoria bunici, matusici indepartate sau cei care de obicei il au pe “nu stiu” in buzunar. Fara sa jignesc pe nimeni, incep sa cred ca iti trebuie un minimum de instruire ca sa intelegi ce inseamna sa studiezi ,,Comunicare si Relatii Publice”. Ca sa nu spuneti ca arunc vorbe fara fond, ei bine, ma simt constransa sa vin cu niste exemple doveditoare, capabile sa sustina temeinic ceea ce am scris mai sus.

Ma aflam in tren cand doamna de alaturi, comunicativa din fire, ma intreaba printre altele ce invat. Sigur, incercand sa anticipez ce o sa creada despre asta, i-am spus rezervata care e domeniul meu de studiu. Spre surprinderea mea, figura ei nu parea deloc sa fie una bizara, intrebandu-se ce-o mai fi si asta. Am rasuflat usurata, gandindu-ma ca mai sunt si oameni care mai stiu cu ce se mananca. Nu a durat totusi prea mult, pana cand a inceput sa vorbeasca despre postul pe care il ocupa fiul ei unde chiar acum se cauta doua fete care sa lucreze in telecomunicatii! Am zambit amar, propunandu-mi sa incep o facultate poate ceva mai cunoscuta sau sa le spun tuturor ca inca sunt la liceu… Altadata, ii marturiseam unchiului meu la ce facultate am intrat. Spre deosebire de doamna de care va spuneam, fata lui era ceva mai expresiva, confuzia cuprinzandu-i chipul in totalitate. Dupa cateva clipe de gandire, mi-a spus ca important e sa imi gasesc de lucru, acolo, la un birou de relatii cu publicul… V-ati prins, asadar, care e cea mai grea parte cand vine vorba despre o facultate ca asta.

Desi lucrurile pe care le invat sunt mai mult decat interesante si vaste, precum publicitate, branding, PR sau campanii sociale ori comerciale, lumea e invaluita de ceata cand aude denumirea specializarii. Am crezut mereu ca poate o denumire mai buna ar fi fost “Relatii Publice si Publicitate”, care le-ar fi permis necunoscatorilor sa se agate de un cuvant concret despre care toata lumea mai stie cate ceva. Pana vor aparea, insa, astfel de modificari, voi continua sa comunic bine, sa ma plictisesc la un birou de relatii cu publicul sau sa lucrez in telecomunicatii, in ochii celor ce aud pentru prima oara despre acest domeniu.

No comments:

Post a Comment