Depasirea granitelor

Am observat pe propria piele ca atunci cand iesi din granitele geografice ale Romaniei, chiar si pentru o perioada scurta de timp, gandirea ta si raportarea la propria viata se schimba. Dupa ce vezi ce se afla dincolo de “patria mama” cu proprii ochi, nu doar prin reviste sau pe net, incepi sa iti creezi o privire de ansamblu. Pentru mine aceasta privire de ansamblu a dezvaluit faptul ca am potential mai mare decat ma obligam sa cred. Din cauza modestiei mele si din frica de nu gresi ceva sa ma fac de ras, am ales sa ma inchid intre niste limite auto-impuse. Pentru o perioada chiar am crezut ca sunt fericita. Dar nu era asa.

Am fost in viata mea de pana acum in Germania, Italia si Belgia, dar am trecut si prin Ungaria, Austria si alte state foarte dezvoltate. Pana nu vezi, ai impresia ca totul este o exagerare. Dar nu este. Am aflat ca pentru a fi un om de succes trebuie sa te cunosti si sa iti cunosti posibilitatile. Ca sa te cunosti, mai intai trebuie sa ii cunosti pe altii, sa inveti sa compari si sa inveti sa preiei lucrurile bune. Din punctul meu de vedere, cea mai eficienta modalitate ca un tanar sa descopere motivatia pentru a-si dori o viata mai buna si implicit sa fie mai bun in ceea ce face, este sa calatoreasca si sa aiba parte de experiente noi cu oameni diferiti. Astfel, omul se deschide la minte. O prietena a mea imi spunea ca nu stiu ce studiu care relevase faptul ca oamenii cei mai fericiti sunt cei care cheltuiesc mai multi bani pe experiente si nu pe lucruri materiale. Practic, investesti in tine.

Nu cred ca e suficient sa citesti despre locuri sau sa vezi poze. Un altfel de sentiment te cuprinde cand esti acolo si respiri un alt aer, vezi alte peisaje si comunici cu altfel de oameni. Daca iti depasesti granitele tarii sau ale regiunii in care locuiesti, atunci ai foarte mari sanse sa iti depasesti si granitele din gandire care te tineau pe loc. Fiecare om are capacitati extraordinare. Cu putin noroc si cu vointa, viata se poate schimba. Experientele ne definesc existenta.

No comments:

Post a Comment