Cat e vara de lunga ne place sa ne plimbam prin toate locurile frumoase, sa stam la aer curat si sa vedem macar cateva dintre minunile pe care natura le-a tinut ascunse ani buni. Cand porniti la drum, conteaza in primul rand drumurile pe care veti merge, daca sunt in stare perfecta si siguranta la volan.
Cauciucurile de vara sunt cele mai bune atunci cand vreti sa aveti siguranta pe soselele tarii si sa fiti stapan pe volan. Cu o performanta inalta pe asfalt incins si in conditii normale de rulaj, anvelope vara au aderenta foarte buna pe carosabilul uscat, dar si pe cel umed-insa nu excesiv de umed-gratie duritatii mai mici. Cauciucul din compozitia lor este moale, asadar se uzeaza mai repede, striatiile speciale le asigura o performanta ridicata chiar si in panta sau in curbele periculoase, pe sosele cu o structura mai putin favorabila unui rulaj lin. Anvelopele de vara rezista la o utilizare obisnuita, fara a fi nevoie sa fie inlocuite, mai bine de 15.000 de km. Evident, daca mergem la munte cu niste anvelope vara montate si dam de o zona acoperita cu zapada, ele vor derapa si nu vor mai permite controlul asa de usor asupra masinii.
Un avantaj al anvelopelor de vara este ca la umezeala excesiva sunt mult mai eficiente decat cauciucurile obisnuite allseason. Se recomanda cauciucuri de vara mai ales in zonele unde temperaturile ridicate sunt constante pentru mult timp si asfaltul este incins in permanenta. Chiar si pe drumurile cu mult praf se poate circula in siguranta cu anvelope vara, contactul cu drumul fiind puternic si sigur gratie striatiilor speciale si designului fiecarui cauciuc in parte.
Anvelopele de vara nu sunt insa prea bune pentru cei care iubesc sporturile cu motor, care vor sa mearga in curse prin padure sau in zone unde nu exista asfalt, la fel cum nu sunt recomandate nici celor care vor sa mearga cu viteze foarte mari in zone unde conditiile soselei difera, de la umezeala la zapada pe portiuni extinse.
No comments:
Post a Comment